Bereikbaarheid
De openingsdagen staan vermeld op onze website. Ons centrum is telefonisch bereikbaar op 035 69 46 440 daarnaast kun je ons bereiken via info@pelvicmotion.nl
Vergoedingen en Tarieven
Pelvicmotion heeft niet met alle zorgverzekeraars zorgovereenkomsten. Informeer bij je zorgverzekeraar of bekkenfysiotherapie binnen de verzekering valt, hoeveel behandelingen vergoed worden en wanneer de vergoeding stopt. Indien je niet of onvoldoende verzekerd bent, ontvangt je een nota van Pelvicmotion. Wij hanteren de tarieven die met je zorgverzekeraar zijn overeengekomen. Voor niet-verzekerde cliënten of wanneer uw vergoedingen zijn uitgeput, zijn de particuliere tarieven van toepassing. Deze tarieven verschillen van de vergoedingen van jouw zorgverzekeraar.
Afspraken en Annuleringen
Je kunt je afspraak tot 24 uur van tevoren kosteloos verplaatsen of annuleren. Spreek in het weekend de voicemail in of stuur een mail. Bij te late annuleringen brengen wij het particuliere tarief voor een niet nagekomen afspraak in rekening. Deze kosten worden niet vergoed door je verzekeraar.
Behandeling
Bij langdurige afwezigheid van je therapeut zorgen wij, met jouw goedkeuring, voor een vervangende therapeut. Bij kortdurende afwezigheid kan het behandeltraject indien gewenst worden voortgezet door een andere therapeut, al heeft dit bij complexe problematiek niet onze voorkeur.
De bekkenfysiotherapeut is direct toegankelijk voor screening en aanvullend beleid; een verwijzing van een huisarts of specialist is niet altijd noodzakelijk.
Verantwoordelijkheid en Aansprakelijkheid
Pelvicmotion is niet verantwoordelijk voor diefstal van of schade aan eigendommen binnen of buiten ons centrum. Wij aanvaarden geen aansprakelijkheid voor persoonlijk letsel als gevolg van het niet opvolgen van instructies van therapeuten.
Je bent zelf verantwoordelijk voor een niet-reanimerenverklaring indien je niet gereanimeerd wilt worden.
Zorg ervoor dat je fiets, auto of ander vervoermiddel zodanig geparkeerd staat dat de toegang tot ons centrum vrij blijft.
Volg in geval van calamiteiten de aanwijzingen van het personeel of bevoegde instanties (brandweer, politie).
Kwaliteitsbewaking
Pelvicmotion streeft naar de hoogst mogelijke kwaliteit van zorg en maakt gebruik van een anonieme online enquête. Je ontvangt deze via e-mail. Wil je niet deelnemen, geef dit dan aan bij je therapeut.
Behandelprotocol
Na het maken van je eerste afspraak ontvangt je een mail met een link naar ons patiëntenportaal. In het portaal vindt je de informatie wat je mee moet nemen voor je eerste afspraak. Ook staan er vragenlijsten voor je klaar om in te vullen.
De laatste behandeling bestaat altijd uit een outtake. Deze laatste behandeling is verplicht om verplichte vragenlijsten af te nemen, je dossier af te ronden en een rapport naar de huisarts en verwijzer te sturen.
Als je de laatste afspraak afmeldt, zal er een belafspraak plaatsvinden om de benodigde gegevens te verzamelen en het dossier af te sluiten. Dit wordt als een reguliere behandeling gerekend. Als je verzekering de laatste behandeling (de outtake) niet vergoedt, worden de kosten bij jou in rekening gebracht.
Je mag ervan uitgaan dat elke zorgverlener z’n vak zo goed mogelijk uitoefent. Heb je toch klachten over de behandeling of de manier waarop één van uw zorgverleners met je omgaat, dan is het goed om dat kenbaar te maken. Voor jezelf, voor andere patiënten en voor de kwaliteit van de zorg binnen Pelvicmotion. Om te beginnen is het de moeite waard een gesprek aan te gaan met uw behandelend zorgverlener of contact op te nemen met een medewerker van Pelvicmotion. Als jij je daar zekerder bij voelt, kun je een bekende uit jouw familie- of vriendenkring vragen hierbij aanwezig te zijn.
Wij streven ernaar dit gesprek zo spoedig mogelijk, liefst meteen bij melding van de klacht, te laten plaatsvind
Doelstelling
Onze doelstelling is de klacht goed helder te krijgen en samen met jou tot een oplossing te komen. Mogelijk is hiervoor een vervolggesprek noodzakelijk. Via het Koninklijk Nederlands Genootschap voor Fysiotherapie (KNGF) is het ook mogelijk een bemiddelingsgesprek aan te vragen wanneer het een fysiotherapeut betreft.
Als we er samen niet uitkomen
Levert een gesprek of een bemiddelingsgesprek niet het gewenste resultaat op, dan kun je gebruik maken van de volgende klachtenprocedure
Er zijn verschillende instanties waar je met jouw klacht terecht kunt:
De Klachtencommissie en de Commissie van Toezicht van het KNGF; indien het een klacht betreft ten aanzien van een fysiotherapeut
De klachtencommissie voor paramedische beroepsbeoefenaren in de eerste lijn; indien het een klacht betreft ten aanzien van de diëtist
Het Regionaal Tuchtcollege van de overheid; bij alle andere klachten ten aanzien van overige zorgverleners
Meer informatie
In ons centrum is een meer uitgebreide folder over de klachtenregeling aanwezig. Je kunt hier altijd naar vragen. Mocht je meer willen weten over de mogelijkheden van een bemiddelingsgesprek? Of heb je vragen over hoe en bij welke instantie een klacht het beste kan worden ingediend? Neem dan contact op met een van de onderstaande organisaties.
Ledenadvies KNGF Postbus 248, 3800 AE Amersfoort, tel 033 – 467 29 29
Landelijk Informatiepunt voor patiënten, Postbus 9101, 3506 GC Utrecht, tel 030 – 266 16 61
Klachtencommissie Diëtetiek Paramedici Eerstelijn info@klachtenloketparamedici.nl 030 – 310 09 29
Meldpunt klachten seksuologie p3nl@klachtencompany.nl 088 – 234 1601 of 06 -49 66 53 50
Noodzakelijke cookies zijn essentieel voor de werkbaarheid van de website. Deze categorie bevat enkel cookies die nodig zijn voor belangrijke functionaliteiten en de veiligheid van de gebruiker. Deze cookies slaan geen persoonlijke gegevens op.
Deze cookies worden gebruikt om het gebruik van de website te optimaliseren, zoals het onthouden of een gebruiker wel of niet is ingelogd, welke zoektermen gebruikt zijn, e.d.
Dit zijn cookies die niet per se noodzakelijk zijn voor de correcte werking van de website en worden voornamelijk gebruikt voor het verzamelen van gebruiksgegevens middels analytics, advertentes etc. Voor deze cookies zijn altijd toestemming nodig van de gebruiker.
Deze cookies bevatten gegevens over hoe de website gebruikt wordt en worden gebruikt voor het versturen van gegevens voor Google Analytics e.d.